
KAYNAK DHAOhio State Üniversitesi’nden araştırmacılar, nükleer atıklardan yayılan gama radyasyonunu kullanarak mikroçipleri çalıştırabilecek enerji üretti. Mevcut sistem yalnızca küçük sensörleri besleyebilecek kapasitede olsa da bilim insanları ilerleyen dönemde daha büyük ölçeklere taşınabileceğini düşünüyor.Haberin DevamıHaberin Devamı
Haberin Devamı
Haberin Devamı
Araştırma ekibinden nükleer mühendis Raymond Cao, “Atık olarak görülen bir şeyi alıp işe yarar bir kaynağa dönüştürmeye çalışıyoruz” dedi.
Ohio State Üniversitesi’nden havacılık mühendisi İbrahim Öksüz ise gelecekte bu yöntemin daha büyük ölçeklerde uygulanabileceğini vurgulayarak, “Nükleer pil konsepti oldukça umut verici. Geliştirmeye açık pek çok alan var fakat gelecekte bu yöntemin enerji üretimi ve sensör teknolojisinde önemli bir yer edineceğine inanıyorum” ifadelerini kullandı.

Haber Kaynak : CNNTURK.COM
“Yayınlanan tüm haber ve diğer içerikler ile ilgili olarak yasal bildirimlerinizi bize iletişim sayfası üzerinden iletiniz. En kısa süre içerisinde bildirimlerinize geri dönüş sağlanılacaktır.”
GÜNDEM
14 Haziran 2026SPOR
14 Haziran 2026GÜNDEM
14 Haziran 2026SPOR
14 Haziran 2026SPOR
14 Haziran 2026GÜNDEM
14 Haziran 2026GÜNDEM
14 Haziran 2026
1
Trump’tan seçim sonrası ilk mülakat
8355 kez okundu
2
Avusturya başbakanı Sebastian Kurz ile ilgili bilinmeyenler
5312 kez okundu
3
Avusturya başbakanı Sebastian Kurz ile ilgili bilinmeyenler
5296 kez okundu
4
Joe Biden 6 aylık hedeflerini açıkladı. Senato buz gibi…
3821 kez okundu
5
Trump’tan Venezuela’ya yaptırım! 2 Nisan’da başlıyor
3091 kez okundu